wiiu

REGLES :
2 matchs gagnants (BO3/FT2)
3 vies / 8 min
Pas d’objets
Pas d’équipements
Pas de personnalisation des coups
Pas de miis
 
STAGES :
Neutre :
Destination Finale
Champ de Bataille / Miiverse
Ville & Centre-ville
Smashville
Traversée de Lylat
 
Counter-Pick :
Duck hunt
Dreamland64

 
Stage Ban :
Lors de la victoire d’un des joueur ce dernier banni DEUX stages (Neutre ou Counter-pick)
Et l’adversaire choisi parmi les restants.

Si vous bannissez Destination Finale, tous les stages en forme DF seront bannis. 
Si vous bannissez Champ de Bataille vous bannissez Miiverse (vice-versa)
 
-En cas de Time Over le joueur avec le moins de % remporte la partie,
-Egalité des % un match supplémentaire est joué : 2min 1 vie même personnage même stage.
Doubles :
– Friendly Fire activé.

WiiU_SmashBros_logo01_E3

Déroulement d’un set
– 4 vies.
– Pas d’objets.
– 8 minutes.

Terrains
Les stages neutres autorisés sont : 
– Destination Finale ; 
– Champ de Bataille ; 
– Yoshi’s Story ; 
– Dream Land 64 ; 
– Fontaine des Rêves (banni en doubles).
Les stages de counterpick autorisés sont :
– Pokemon Stadium (neutre en doubles).


Procédure de déroulement d’un set
1. La procédure de stage striking est utilisée : parmi les 5 stages autorisés, le vainqueur de Pierre-Papier-Ciseaux élimine un premier stage, puis le perdant élimine deux stages, puis le vainqueur décide sur quel stage est jouée la première partie parmi les deux stages restants.
2. À la fin du premier match, vient le Stage Banning selon les modalités suivantes :
– si c’est un Bo3 (Best of 3), le joueur choisit un terrain qu’il banni pour le prochain match ; 
– si c’est un Bo5 (Best of 5), il n’y a pas de Stage Banning.

En cas de time out, le vainqueur est celui qui a le plus de vies. En cas d’égalité de vies, c’est le pourcentage qui compte. En cas de parfaite égalité, le match doit être rejoué. Le sudden death n’est pas joué et ne compte pas. 


Règles spécifiques aux doubles
– 10 minutes.
– Friendly Fire activé.
– Fontaine des Rêves bannie
– Stade Pokémon neutre (pas counterpick).
– Pas de Stage Banning.

brawl

REGLES :
2 matchs gagnants (BO3/FT2)
3 vies / 8 min
Pas d’objets

 
STAGES :
Neutre :
Smashville

Champ de Bataille

Destination Finale

Traversée de Lylat

yoshi’s Island


 
Counter-Pick :
Château assiégée (Castle Siege)
Halberd
Place Delfino

Fregate Orpheon

Pokemon Stadium 1

projm

General Rules

  • Game Settings: 4 Stocks, 8 Minute Time Limit, Best of 3 Games. Finals are Best of 5.
  • Items are disabled.
  • Input buffer is disabled
  • All chain grabs and infinites are legal
  • Pause option is disabled in the game menu. If left on, accidental pausing mid match forfeits a stock.
  • You may not choose the last stage you have won on during a set, unless agreed by both players.
  • If time runs outs, the tie is determined by most stocks, and then if still tied, by percentage. If percentage is tied, a 1 stock, 3 minute match is played.
  • Playing as Giga Bowser or Wario Man is banned

Doubles Rules

  • Team Attack enabled
  • Sharing stocks is allowed

Stage List

Starter Stages

  • Battlefield
  • Delfino’s Secret
  • Pokemon Stadium 2
  • Smashville
  • Green Hill Zone

    Counter-Pick Stages
  • Final Destination
  • Dreamland (64)
  • Fountain of Dreams
  • Wario Land

Match Procedure

  1. Players select their characters. Either player may choose to Blind Pick. In this case, each player secretly tells a third player their character before picking with the third player verifying their selections.
  2. Players play Rock-Paper-Scissors. Winner chooses between selecting controller port or first Stage Strike
  3. Players take turns removing stages from the Starter Stages list above based upon the results of the previous rule. The first player to strike removes one(1) stage from the list, the second player removes two(2), the first player then selects from the remaining two stages to play on.
  4. The players play the first match of the set
  5. Winning player of the preceding match bans two stages from the full list of stages, both Starter and Counter-Pick.
  6. The Losing player of the preceding match picks a stage for the next match. Cannot choose the stage banned in the previous step, nor the last stage they’ve already won on during this set, unless agreed.
  7. The winning player of the preceding match may choose to change characters.
  8. The losing player of the preceding match may choose to change characters.
  9. The losing player of the preceding match may change their controller port.
  10. The next match is played
  11. Repeat Steps 5 through 10 for all subsequent matches until the set is complete.